6
The scope will not turn on...
Check that the battery is installed properly. Install the battery according to the (+) and (-) polarity, ensuring
that the markings on the battery and battery compartment correspond with one another. Check the battery
contact to ensure it is clean and free of corrosion; if necessary, clean the contact. Make sure that the external
contact lug is not broken. If necessary, replace the battery as it may be depleted. Also, be sure that the power
is in the “ON” position when trying to turn on the scope.
Distinct black dots appear on the screen...
These dots are minor cosmetic blemishes resulting from tube production processes and do not interfere with
the reliability or performance of the scope.
The scope flickers, flashes or “snows”...
The scope may flicker or flash when used in a bright environment; to correct this, place the cap over the objective
lens and enter a dark environment. The scope will restore itself to a natural functioning state in several minutes or
hours, depending on how long the scope had been exposed to the light.
The scope may flicker for the first several seconds of use, even when in a dark environment, before the scope
corrects itself and functions properly.
The scope may “snow” for several minutes after being exposed to a bright light source (daylight, a car's headlights,
fire, etc.) even if being operated in complete darkness.
The image is not focused...
Adjust the focus of the eyepiece and the objective (see Use and Testing). Check that the lenses are not foggy
or dusty; if they are, carefully clean the external surfaces of lenses with a soft cotton fabric. Replace the battery if
the total battery charge is less than 2.2 V.
When the unit is brought into a warm environment from a cold one, condensation may appear on the internal lenses;
you must wait two hours before using the unit.
Visibility decreases or disappears...
Bright light sources, such as headlights, may cause visibility to decrease or disappear and the image to flicker.
Turn the power off and turn the scope away from the light source; visibility will restore itself in several minutes.
TROUBLESHOOTING
29
Puntare il vostro visore notturno su un soggetto distante approssimativamente 100 m. Regolare la messa fuoco
agendo sulla regolazione diottrica dell'oculare (4) e dell'obiettivo (5) fino a raggiungere la nitidezza ottimale
dell'immagine.
La spia LED verde indica che l'amplificatore di luce è attivato. La spia LED rossa indica che l'illuminatore IR è
acceso. Non riporre il visore quando una o entrambe le spie LED sono accese. Terminato l'uso del visore spegnere
l'unità, illuminatore IR compreso. Riposizionare il tappo sull'obiettivo.
ATTENZIONE!
Il vostro visore NV 5x60 può essere utilizzato in ambienti estremamente freddi. Tuttavia, quando l'apparecchio è
riportato in ambienti caldi, occorre aspettare approssimativamente 5 ore prima di riutilizzarlo. Il non rispetto di
questa avvertenza può causare il danneggiamento del visore causato dalla condensa accumulata nei circuiti
interni del visore.
La manutenzione dell'NV 5x60 è semplice:
Pulire le lenti con detergente specifico per ottiche con trattamenti multipli.
Togliere la polvere o lo sporco dalle lenti usando aria compressa, secca.
Pulire il corpo dell'NV 5x60 con uno straccio morbido e pulito.
MANUTENZIONE
CONSERVAZIONE
Riporre sempre il visore (nel suo astuccio) in ambiente asciutto e ben ventilato evitando luoghi eccessivamente
riscaldati. La temperatura dovrebbe essere di +10°C. L'umidità non dovrebbe superare il 70%.
Togliere le batterie qualora si preveda un tempo di inutilizzo superiore a due mesi.
RISOLUZIONE DEI PROBLEMI
Il visore non si accende…
Verificare che le batterie siano installate correttamente. Controllare che la polarità di ogni singola batteria sia
corretta secondo le indicazioni presenti nel comparto batteria. Verificare che i contatti delle batterie siano puliti e